jueves, 13 de mayo de 2010

Matematika Lehen hezkuntzan

Matematika irakasteko modu asko daude, irakasle askok liburuetan soilik oinarritzen dira beste batzuk ordea, liburuaz gain beste ekintz praktikoak egiten dituzte. orain aurkeztuko dudan ariketa magnitudeak lantzeko ariketa da, Jakintza ikastolan 3.mailan egindakoa. Ariketa gynkhana bat moduan planteatu da bertan ikasleak zenbait jarduera praktikoak egin behar dituzte, gauzak manipulatzen.

Gymkhana honen bitartez, ikasleak manipulatzen dute eta gure gertuko ingurunean topatzen ditugun magnitudeen neurketan trebatuko dira. Hori ez da helburu bakarra beste helburu batzuk ere baditu.

1. Neurtzeko teknika eta tresna ezberdinen funtzionamendua ezagutu.
2. Gertuko inguruneko magnitude ezberdinen neurketa burutu.
3. Emaitzen aurreikuspenak egin (hipotesiak) errealitatera geroz eta gehiago hurbilduz.
4. SMHko unitate ezberdinak ulertu eta hauen arteko erlazioak aurkitu.
5. Idatzitako aginduak ulertu eta burutzeko gauza izan.
6. Emaitzak, zuzentasunez ahoz nahiz idatziz adierazi.
7. Esfortzu intelektuala, txukuntasuna eta zuzentasuna eskatzen dituzten jarduerak taldean arrakastaz burutzea.
8. Elkarlanaren bitartez, norberaren eta besteen dohainak eta mugak ezagutu eta onartu.
Beraz, edozein tresna edo objektua baliagarria izan daiteke denbora, luzera, azalera, edukiera, tenperatura edo bolumena neurtzeko.Tresna ohikoak erabiliko dituzte jarduerak egiteko guztiok ezagutzen ditugunak.

Nire ustetan mota honetako jarduerak eskolan egitea oso interesgarria da ikasleek praktikaren bidez asko ikasten dutelako. Gainera, kontzeptuak hobeto ulertzen dituzte.

Bideoa:

No hay comentarios: